Missie & Visie
Onze leerlingen doen kennis op van de samenleving (1), leren de samenleving begrijpen (2) en zich
hierin zelfredzaam te bewegen (3), zodat ze een bijdrage kunnen leveren aan de samenleving (4).
Dit houdt in dat:
- Leerlingen de nodige basiskennis, vaardigheden en houdingen opdoen;
- Vanuit verschillende perspectieven naar issues in de samenleving leren kijken en verbanden en
relaties gaan zien; - Een persoonlijke ontwikkeling doormaken: zelfredzaamheid, eigenaarschap over eigen
ontwikkeling, flexibele instelling, zelfverantwoordelijk, vertrouwen hebben in
eigenbekwaamheid, gevoel van eigenwaarde; kunnen samenwerken. - Zorg dragen voor de wereld en mensen om zich heen.
Identiteit
De identiteit van ons IKC is een levendig en dynamisch geheel. Hier werken leerkrachten samen met kinderen, collega's en ouders/verzorgers om te ontdekken wat hen beweegt en bezighoudt bij levensbeschouwelijke en ethische vragen.
Onze kernwaarden, respect en verbinding, geven richting aan dit voortdurende zoekproces. Dit betekent dat we openstaan voor verschillende geloven en geloofsuitingen. We zien dit als een interactief proces waarin iedereen zijn of haar eigen gedachten en beelden kan inbrengen. Dit stelt leerkrachten in staat om op een geloofwaardige manier invulling te geven aan onze levensbeschouwelijke identiteit.
Wij geloven dat deze kernwaarden zichtbaar zijn in ons dagelijks onderwijs.
Voor de kinderen van groep 8 bieden we de mogelijkheid om zowel humanistisch vormingsonderwijs als godsdienstig vormingsonderwijs te volgen.